The CDSE is part of a network of 8 Centers of Competence in specialized psychopedagogy and the ATVA (agence de tranisiton à la vie active) and was launched by the national ministry of education, childhood and youth in autumn 2018 with the aim of supporting children and adolescents with special educational needs. The CDSE is a resource Center for school support teams (ESEB, SePAS, Inclusion Boards etc.), teachers, educational child professionals, as well as students and parents, who can be offered guidance and services in specialized care.
THE CENTRE FOR SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT
TEAM
The CDSE has an interdisciplinary team including psychologists, pedagogues, educators, teachers, social workers, therapists as well as administrative and technical staff.
DIRECTION

Diane Dhur
Director

Véronique Schons
Directrice Adjointe
BUREAU DE LA DIRECTION

Jessica Robert
Expert en communication

Margot Mergen
Secrétaire de direction
ADMINISTRATION

Kevin Feiereisen
Unité Administrative et Technique

Marc Feyereisen
Unité Administrative et Technique

Sandy Philippe
Unité Administrative et Technique
MUNSBACH

Léa Redlinger
Service Coaching

Maggy Pirsch
Service Coaching

Nathalie Schaeffer
Service Coaching

Rudi Schubert
Service Coaching

Bianca Mancini
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Cathy Peiffer
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Claire Rodesch
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Claudia Morais
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Gilles Mousel
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Jo-Anne Leisen
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Joëlle Reeff
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Julia Kock
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Kyra Toussaint
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Lynn Jungers
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Manou Schmit
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Martine Kraus
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Nadine Hansen
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Nathalie Van Heeswijk
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Raoul Koenig
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Renée Lotz
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Sara Verzeletti
Unité de Diagnostic, de Conseil et de Suivi

Carine Kayser
Unité de Rééducation et de Thérapie

Josiane Schleich
Unité de Rééducation et de Thérapie
CENTRES SOCIO-THERAPEUTIQUES

Anouk Galassi
Unité d'Enseignement CST

Danielle Wagner
Unité d'Enseignement CST

Ivo Rascao
Unité d'Enseignement CST

Lili Borges
Unité d'Enseignement CST

Miriam Mailliet
Unité d'Enseignement CST

Pol Lies
Unité d'Enseignement CST

Sandy Weintzen
Unité d'Enseignement CST

Tessy Kinn
Unité d'Enseignement CST
ANNEXE IZIGERSTEE

Aldino Fortes
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee

Anne Schumacher
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee

Danie Gillen
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee

Géraldine Maroldt
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee

Martine Breuer
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee

Michèle Mersch
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee

Pascal Kerger
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee

Pia Burelbach
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee

Sara Schmitt
Unité d'Enseignement Annexe Izigerstee
ANNEXE JUNGLINSTER

Carlo Kurt
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster

Carole Giesser
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster

Catherine Ries
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster

Jennifer Breithoff
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster

Joey De Araujo Guedes
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster

Josiane Hoffmann
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster

Mireille Penning
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster

Sarah Sabri
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster

Vanessa Boost
Unité d'Enseignement Annexe Junglinster
STOP MOBBING

Manette Kayser
Stop Mobbing

Monica Norbart
Stop Mobbing
TARGET POPULATION
- Children and adolescents between 0-18 years of age, as well as adult students whose social and emotional needs cannot be fully met by interventions at local (school) and regional (ESEB/SePAS) level;
- parents and legal guardians who want specific support in dealing with socio-emotional developmental delays;
- pedagogical specialists from public primary and secondary schools, as well as staff of the regional directorates, who want a specialized diagnosis of the pupil and advice on appropriate intervention strategies, or general information on socio-emotional development and teaching;
- educational specialists from private institutions who apply for a specialised diagnosis of a pupil without further intervention.